Wij gaan weer samenwonen! En dat is best een grote onderneming.

Om elkaar tot een hand en een voet te kunnen zijn, zijn wij weer met onze drie dochters en hun mannen, en onze 5 kleinkinderen in één woning gaan wonen. De zoektocht naar een woning en al de zaken die eromheen waren te regelen kunnen jullie hier lezen. En onze verhuizing naar Domus Spei met al de verbouwings perikelen en wat we allemaal zoal nog meer doen.
Lees, kijk en geniet. Zet gerust een berichtje neer dat vinden wij erg leuk.
Er zullen diverse linkjes geplaatst worden met daar achter een foto album van een bepaald onderwerp of met een verwijzing naar een ander blog of artikel. Klik deze gerust aan zodat jullie ook de bij behorende foto,s en dergelijke kunt zien of lezen.

woensdag 7 november 2012

Jam en Aardappels .

Tja al weer enige weken geleden dat er hier geschreven is. Niet dat we stil zitten, maar mijn blog wilde even niet wat ik wilde. Kon er niet meer op komen om hier nieuwe berichten te plaatsen. Was even zoeken maar heb hem toch weer zelf aan de praat kunnen krijgen. Gelukkig waren niet al mijn blogs verdwenen. Dat zou echt jammer zijn. Dus ik ga eerst eens zorgen dat mijn berichten ook nog op een andere plek te lezen zijn. Want het zou jammer zijn als er niets meer van terug te vinden zou zijn. Maar wat hebben we zoal gedaan? 
Zoals ik in het voorjaar de vlierbes heb gebruikt om daar vlierbloesem limonade van te maken is hij inmiddels geplukt en heb ik daar jam van gemaakt.En er rolden zowaar 6 potten jam uit. Het was de eerste keer dat ik dus jam maakte. De potten werden meteen uitgeprobeerd en de meeste vonden ze erg lekker. Het is trouwens nog gezond ook heb ik gelezen. Nu eet ik elke morgen een cracker met van die lekkere bierflessenjam, Na een week gingen we kijken bij een paddenstoel die hier aan een dode boomstronk groeide. En zie hier, ook daar stonden twee grote vlierbessen waar al veel vogels van hadden gegeten. Maar nog genoeg om nog eens 5 potten jam te maken. Dus we hadden een voorraad van 11 potten Bierflessenjam zoals ze hier de jam noemen. Maar inmiddels zijn er nog maar 5 over! Jammer dat het zo snel gaat maar ook prima want dan blijkt het toch erg lekker te zijn.

Zoals je kunt zien aan de titel in ieder geval iets met aardappels. Ja, zowaar in de herfstvakantie werden hier de aardappels gerooid. Kon niet mooier want de kids waren meteen een dag zoet. Ze hebben zich staan te vergapen een de twee John Deer machines waar hun buurjongen Albert vol trots over kan vertellen. Hoe het allemaal werkt en hoe mooi en goed ze wel niet zijn.
En na de hand konden ze aardappels gaan rapen. Dat was natuurlijk helemaal geweldig want dan mochten ze in de modder (aarde) wroeten. En dat is wel spekkie voor Jorans bekkie. Die kon niet ophouden. Zo hebben ze met elkaar toch wel een 175 kilo aardappels geraapt. Die moesten eerst drogen en daarvoor lagen ze in de paardenstal. En vrijdag hebben Freddy, Joke en Timo zich uitgeleefd door ze te gaan schoonmaken, dus van aarde ontdoen, en vervolgens ze op slaan in de kelder. Nu is hier 175 kilo ook wel weer zo op. Maar dat is toch mooi meegenomen. En zoals ik al zei: ze konden niet ophouden, dus gingen ze ook nog even door met in de modder spelen, door daar lekker elkaar met modder te gaan bekogelen. En ja, dat mocht dan weer niet van de Mamma,s. Snappie dat nou? Is toch heerlijk!

Geen opmerkingen: