Wij gaan weer samenwonen! En dat is best een grote onderneming.

Om elkaar tot een hand en een voet te kunnen zijn, zijn wij weer met onze drie dochters en hun mannen, en onze 5 kleinkinderen in één woning gaan wonen. De zoektocht naar een woning en al de zaken die eromheen waren te regelen kunnen jullie hier lezen. En onze verhuizing naar Domus Spei met al de verbouwings perikelen en wat we allemaal zoal nog meer doen.
Lees, kijk en geniet. Zet gerust een berichtje neer dat vinden wij erg leuk.
Er zullen diverse linkjes geplaatst worden met daar achter een foto album van een bepaald onderwerp of met een verwijzing naar een ander blog of artikel. Klik deze gerust aan zodat jullie ook de bij behorende foto,s en dergelijke kunt zien of lezen.

maandag 16 juli 2012

Voetbal en andere zaken.



 Wat is die timo toch blij dat hij nu bij een Opa en Tante woont die ook van voetbal houden. Mocht hij met hen voor de buis kijken naar de voetbalwedstrijden van Nederland. Helaas was het maar van korte duur. Maar dat mocht de pret niet drukken.

 Ik ben dus ook nog lekker bezig geweest met het maken van Limonade. De vlierbes stond geweldig in bloei alleen regende het elke x pijpenstelen. Dus plukken was geen optie. Maar uiteindelijk kwam er ook nog even zon en toen snel gezorgd dat er een lading geplukt werden.
Daar toen siroop van gemaakt. Op internet zijn er veel verschillende recepten te vinden en daar heb ik er gewoon eentje van uitgezocht. Daar kwamen uiteindelijk drie flessen en twee jampotten vol siroop van. Het schijnt goed te helpen als je verkouden bent en keelpijn hebt. Maar voor dat het zover is , zijn de flessen al weer leeg. Nu wachten op de vlierbessen dan kan ik daar ook eens siroop van maken. Die van de bloesem vond niet iedereen lekker. Er zit ook wel een apart smaakje aan. Maar alles went en ze dronken het allemaal gewoon op.
  En dan is het natuurlijk ook heerlijk om eens bij je opa en oma te zitten als je thuis iets niet mag. Zo kan Hannah graag met Opa achter de pc naar filmpjes zitten kijken. En ik weet niet wie er dan het meeste geniet. Opa of Hannah.





En als het dan lekker weer is ga je gewoon lekker verstopt onder de bosjes liggen slapen er zijn der genoeg hier. Heerlijk rustig en niemand die je stoort.......Behalve iemand met een foto toestel dan. Maar ja, daar hoef je geen rekening mee te houden..

Als je dan als kip achterna gezeten wordt door een enge kat, dan ga je toch gewoon in de boom zitten. Kan me toch niet krijgen ........
Alleen gaan nu alle kippen elke avond in de boom zitten slapen. Niet in hun nachthok maar gewoon met zijn zessen in een eikenboom. Ze zoeken het hogerop dus. Het is nog zoeken waar ze zitten want het is bijna niet te zien tussen die bladeren. Dan moet ik dus met stokken en wat steentjes die kippen weer uit de boom zien te krijgen. Want roofdieren zoals de vos en marter zullen hier echt wel zijn. Ik wil liever niet dat ze daar snachts door gepakt worden. Dus in het nachthok moeten ze slapen....maar ja. Als ze nu echt liever in de boom slapen?

1 opmerking:

Joke Vermanen zei

Dat is toch wel handig ja een huis met meerdere tv's. Dan kan je nog eens iets anders kijken dan dat je verplicht bent mee te kijken naar welke sport ook ;)

Die vlierbesbloesem limonade, ik vond hem lekker met een bijzondere nasmaak, maar ik ben al snel tevreden. En als het helpt vind ik het niet erg.
Ik ben ook wel erg benieuwd naar de vlierbes variant. Ik hoop dat de besjes snel plukrijp zijn!

Die poezen zijn inderdaad op de gekste plekken te vinden. In het vennetje, door het hoge gras, onder de verwilderde bosjes of in het aardappelveld. Geen plek te gek!

En het is ook wel een stel... (die) kippen! En als ze dan al kakelend de boom in vliegen is het of ze lachen. Nu maar hopen dat ze niet weg vliegen, anders moeten de veren geknipt.

Al met al een aardig boerderijleven hier. En achteraf, woon je best mooi!